Bizi İnsan Yapan Nedir? I İnsan Belgeseli

Dünyanın dört bir yanından insan manzaraları, zenginler-fakirler, gençler-yaşlılar, siyahiler-beyazlar…

Üvey babam beni sürekli döverdi. Sevdiği için dövdüğünü söylerdi. Uzun yıllar sevginin incitici olduğunu düşündüm. Sevdiğim herkesi incittim. Acı verdiğim ölçüde sevgiye değer biçtim.’ Bu cümle ile başlıyor belgesel.

Mutluluğa verilen cevaplar ile devam ediyor: 
'Çocuklarımın akşam ev gelmesi' diyor, biri.
Yaşlı bir kadın, 'yağmur ve soğuktan koruyan küçük bir kulübe', olarak tanımlıyor.
Bir başkası, 'toprakta değil yatakta uyumak', diyor.
Ve bir başkasının cevabı, 'sabah ağrısız uyanmak'.

Sonrası savaş ile devam ediyor. ‘Önceleri sadece hastalıktan ölürdük’, diyor ihtiyar bir adam, ‘bizim savaşımız öldürmezdi’.


Mevzu aşka gelince ‘ruhu dolduran şeydir’ diye bir tanımlama geliyor. Daha çok laf söyleniyor aşka dair, fakat bu cümle hepsine bedel.

Ve, bir kadın, ‘annemin beni satmak istemesini asla unutamayacağım’ diyor, peşi sıra hikayesini anlatıyor. 

Göçün verdiği zahmetler. Göç olayına mültecilerin penceresinden bakma fırsatı yakalıyoruz.

Mevzu yoksulluğa geliyor. ‘Yemek zorunda olup yiyememek, okula gitmek sorunda olup gidememektir’ diye açıklıyor biri. 

Sonra, yaşlılık ve ölüme geliyor mevzu. Ve ardından hayata yüklenen anlama.

Belgesel sona ererken bir kadın mesaj veriyor: ‘Kim olduğunuzu asla unutmayın. Her zaman gülümseyin. Çünkü gülümsemek herkesin anladığı tek dildir.

Yorumlar

  1. Güzelmiş, ilk fırsatta izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. Tanımlar çok hoşuma gitti, etkiliyor insanı.

    YanıtlaSil
  3. Dayakçı üvey babalar, kızını satan analar, dünyaya bakınca insan olmak "bunu yapan insan olamaz" denilen şeyleri asla yapmayan ve tam tersi davranan (merhametli, vicdanlı, empati kurabilen, şefkatli, psikopat olmayan, kimseye zarar vermeyen) kişilere denir diyorum.
    Birkaç gün önce twitter sayfalarında bazı ülkelerde sapıkların parayla tecavüz etmek için koyun, köpek hatta kedi aldığını, böyle yerler olduğunu okuyunca kahroldum, işte insanlık dışı insanlar:((((insanlık insanlık dışı olmamak bence...:(

    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan kelimesinin unutmak kelimesinden geldiği söyleniyor. Unutan varlıklarız. Maalesef ki, unuttuğumuz şeylerin başında insan olduğumuz geliyor.

      Sil
  4. Geçen evsiz adam demişti yatağımı özledim diye.Dedim ki bazen güzellikleri fark edemiyoruz.Gerçekten insanın kendi yatağı olması ve yatağında uyuması ne kadar da güzel bir şey ve çoğu kez böyle ayrıntıları unutup rutine bağlıyoruz hayatı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey farkedince güzelleşiyor ve anlam kazanıyor zaten. Teşekkürler...

      Sil
  5. Ne kadar manidar. Çok sevdim. İzleyeceğim.

    YanıtlaSil
  6. Şükretmemiz için o kadar sebep var ki, bunların hepsi için gülümseyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de görebilsek şükretmemiz gereken şeyleri..

      Sil
  7. Yanlış anımsamıyorsam, netflix de görmüştüm gibi geliyor belgeseli. Tanıtımın ardından izlemek isterim. Alıntıladığınız cümlelerin hepsi o denli anlamlı ki. Aşk, ruhu dolduran duygudur, gerçekten. Ancak bunun için de güçlü maneviyat gerekir.Şimdilerde aşk denilen olgunun içi, dışı kof ve boş. Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk zaten maneviyat ile birlikte olursa aşk olur. Gerisi boş. Teşekkürler..

      Sil
  8. Sonuna kadar izleyemediğim ama buna rağmen çok etkilendiğim bir belgesel.
    Çünkü sözlerin çoğu okurken aklımda canlandı.
    Sevmeyi öğrenen o siyahi adam mesela..ona sevmeyi öğreten aileden bahsederken döktüğü gözyaşları insanlığın ve insan olmanın sadece küçük bir örneğidir.
    Kurulan ve çok iyi işleyen ve kültürümüzü inancımızı değerlerimizi yok etmeye çalışan kapitalist sistemin direndiği duyguları fark etmek isteyen bu belgeseli izleyebilir.
    İnsan,çok güzel bir varlıktır ona biçilen modelden sıyrılıp özüne dönmesi lazım bu yüzden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özümüze dönmeyi başarırsak kendimizde ve dünyada çok şey değişecek muhakkak. Lakin kapitalist sistemin çarkları olmaktan kendimizi kurtarmak gibi gayemiz yok.

      Sil
  9. çok sevdim ve de mutlaka izleyeceğim

    YanıtlaSil
  10. “Acı duyabiliyorsan, canlısın. Başkalarının acısını duyabiliyorsan, insansın.” demiş ya Tolstoy.Galiba başkalarının acısını hissetmek için önce o acılardan haberdar olmak gerekiyor.Güzel bir belgesel.Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acının ne olduğunu bilmeden mümkün olmaz başkalarını anlamak.

      Sil
  11. bunu izlemek istiyorum ama bir türlü izlemeye fırsatım olmadı

    YanıtlaSil
  12. Baslangiç cümlesi bile sarsiyor insani. Izlemek isterim nette bulursam. Hemen pinterest izleme listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben nette izlemiştim. Rahatlıkla bulabilirsiniz :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

Kozalağın Hikayesi

Teknoloji Tembelleştirir mi?