Hayırlı Olanı İstemek-İktibas#2


Zaman zaman düşünüyorum ve millet olarak gerginliği sevdiğimiz kanaatine varıyorum. Siyaset, spor, sanat... hepsinde de gerginlik var. Hususiyle de siyaset alanında gerginlik had safhada. Siyasi tartışmalardan uzak, hiç bir siyasi yapılanmayı desteklemeyen biri olarak bu gerginliği görüyor, üzülüyorum.(Siyasi partileri neden desteklemediğimi 2016'da yazmıştım. Okumak isterseniz burada) Geçen senelerde seçim döneminde samimi olduğum iki kişinin tartışmasına şahit oldum. Biri seçim kararını netleştirmiş, diğeri henüz netleştirmemiş. Haliyle birinci kişi ikinciyi ikna etmeye çalışıyor. Konuşma arasında birinci kişi 'benim istediğim sonucun çıkması için dua ediyorum' dedi. İkincinin cevabı ilginçti: 'ben hangisini tercih edersem edeyim, memleket için hayırlı olan sonuç çıksın diye dua ediyorum'. Şaşırdım. Adama hak verdim. Ne kadar ince bir düşünce değil mi? Bu ince düşünceye sahip olanlarımızın sayısı kaçtır acaba? Bu durum hakiki vatanperverliğin alameti değil midir? Aşağıdaki menkıbeyi okurken bu olay geldi aklıma. O gün bu menkıbeyi bilseydik, belki seçimlere farklı bir gözle bakardık:

‘Sultan Melikşah’ın bu örnek davranışlarıyla ilgili devrin kaynaklarında örnek menkıbeler anlatılmıştır. Bunlardan biri, kardeşi Tekiş’in birinci isyanı sırasında görülüyor. Sultan, Nizamülmülk ile beraber bu isyanı bastırmak üzere giderken Ali bin Musa’nın Tuş şehrinde bulunan türbesine uğradı ve ziyaret etti. Türbeden çıkınca Nizamülmülk’e, ‘nasıl dua ettin?’ diye sordu. O da ‘Allah’ın seni muzaffer kılması için dua ettim’ cevabını verdi. Sultan Melikşah ise ben, ‘Ey Allah’ım hangimiz müslümanlar hakkında hayırlı be halk için yararlı olacaksa onu muzaffer kıl diye dua ettim’ dedi. (Büyük Selçuklular, Ali Öngül)

© 2018 I Arif Öztürk

Yorumlar

  1. Aa bunun adının ince düşünce olduğunu bilmiyordum. Bende paranında, eşinde, evladında, arkadasinda hayrlisini isterim. Hatta nimetinde helalini.

    Burnundan gelicekse napiyim ben sahip olduklarimi diye düsnyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nimetin helali, her şeyin hayırlısı. Hakikaten ince düşünce bunlar.

      Sil
  2. Dünya görüşlerimizde esneklik sağlamazsak diğer kişiyi ötekileştiriyoruz bir bakıma. Saygı hayatın tüm alanlarında gerekli halbuki. Gerginliğimiz biraz da tahammül sınırlarımızla alakalı diye düşünüyorum. Tahammülsüzlüğümüz hat boyutta. Olaylara hoşgörü çerçevesinden bakmak lazım. Paylaşım için teşekkürler, selamlarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ötekileştirme huyumuz maalesef var. Bir de bu durumu kullanarak taraftar kazanma telaşında olam liderler var.

      Sil
  3. Ülkemiz ve müslüman insanlar için hayırlısının olmasını istiyoruz, onun veya bunun seçimleri kazanmasını istemiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En önemli şey de bu zaten. Hayırlı olanı talep etmek. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  4. Kendi egosundan önce vatanın selametini düşünen güzel insanlara saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Duyarlı ve beni etkileyen yazınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kendi egosundan önce vatanı, milleti düşünenleri ben de selamlıyorum.

      Sil
  5. Yazdığınız menkıbe çok güzel. Gerçekten, en hayırlısını isteyeceksin bu hayatta, kötüler yok olsun dediğimizde, eğer bende kötüysem bende yok olayım demeli insan.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir dua, Gerçekten Halkım için hayırlısı ne ise o olsun. Bu duanın önemini belki de en iyi ben bilirim o yüzden ne olursa olsun öncelikle hayırlı olsun derim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin bilmesi gereken önemli bir husus. Bazen bazı şeylerin peşinde koşarken hayırlı olanı talep etmeyi unutuyoruz. Teşekkürler :)

      Sil
  7. Vatan hepimizin.Aslında hepimiz de vatan için en iyisini,en hayırlısını istiyoruz.Tartışmaya gerek yok.Politika yüzünden kalp kırmamak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Politika yüzünden boş yere kalp kırıyoruz.

      Sil
  8. Ben de hep hayırlısını dilerim :) Bakış açılarımız öyle çok benziyor ki bazen akrabam gibi hissediyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten öyle. Bakış açımız, düşüncelerimiz çok benziyor :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

Kozalağın Hikayesi

İlmi sima Nedir? Fizyonomi Nedir?