Anlamak - İktibas#8


Sivas Milli Eğitimin kitap okumayı teşvik amacıyla başlatmış olduğu bir proje var. Projede MEB personelinin Şubat ayında okuması için seçilen kitabı(Küçük Ağaç’ın Eğitimi) üniversitedeyken okumuştum. Kitaba göz atmak maksadıyla elime aldım kitabı. Üniversite yıllarına götürdü kitap beni. Ankara Kızılay’da Birleşik Kitabevi var. Kitaplarımı çoğunlukla oradan alırdım. Diğer yerlere göre biraz daha uygundu fiyatlar. Neyse, bunları niye anlatıyorum? Kitabı açtığımda karşıma Birleşik Kitabevi’nin ayracı çıktı. Bu ayraç vesilesi ile düşündüm Kızılay’ı, Birleşik Kitabevi’ni. 
Kitapta altını çizdiğim cümleler, sayfa kenarına yazdığım notlar var. Altı çizili cümleler arasından sizin için seçtiğim iktibas aşağıda:

Büyükbaba dedi ki anlamak gerekirmiş, Ama birçok insan anlamak istemezmiş, çünkü anlamak zahmetli bir işmiş. Bu yüzden kendi tembelliklerini örtmek içn kelimeler kullanır ve diğer insanlara miskin derlermiş. Küçük Ağaç’ın Eğitimi, Forrest Carter, syf-123
2018 © Arif Öztürk

Yorumlar

  1. Anlamaya çalışmak zor iş gibi geliyor genelde. Güzel bir kitaba benziyor. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında akıl anlamak için var. Fakat anlamak zahmetine katlanmıyoruz :(

      Sil
  2. Güzeldir Birleşik Kitabevi.. Anılara dönmek iyi geliyor bazen insana :) Kitap ilgimi çekti. Proje de çok güzel. Verimli olur inşallah.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir alıntı :) Ben İstanbul'da okuduğum için bilmem Ankara'nın kitabevlerini :D Kızılay'da birkaç kere bulunmuşluğum var, sanırım Dost kitabevi'ne girmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dost Kitabevi buluşma mekanımızdı. Dost'un önünde beklenirdi beklenenler :)

      Sil
  4. Hiç beklemediğin anda ,beklemediğin bir şeyle,anıların harekete geçmesi hayatın güzel sürprizlerinden.Benim de olur bazen ufacık bir şey neler çağrıştırır.Ardından hatıralar sökün eder.
    İktibas güzelmiş.Anlamak emek gerektirdiği için zor tabi.Ama yaftalamak kolay

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

Kozalağın Hikayesi

İlmi sima Nedir? Fizyonomi Nedir?