Sosyal Medya Üzerinden Nasıl Para Kazanılır?

(Bu yazı misafir yazar tarafından kaleme alınmıştır.)

Sosyal medyanın gücünü artık bilmeyenimiz yoktur. Çok sayıda insan bu platformlar üzerinden ciddi rakamlar kazanmakta. 


Peki kazanç elde edebilmemiz için illa fenomen mi olmamız gerekir ? Kesinlikle hayır. Bugün üzerinde duracağım yol, isteyen herkesin başarılı olabileceği bir yol. Herkes fenomen olmayabilir ama herkes dijital bir market açabilir. Doğru adımlar atmanız size ciddi rakamlar kazandıracak şüpheniz olmasın.

Öncelikle başarısız bir çok deneme olduğunu bilmemiz gerekiyor. Bu sizi korkutmasın, aksine bize daha çok analiz imkanı sağlıyor. Başarı elde edemeyen dijital girişimcilere baktığımız da yeteri kadar istikrarlı olmadığını görüyoruz. Ya gereken önemi vermiyorlar, ya da yeteri kadar inanmıyorlar. Yani bu işe gerçekten zaman ayırıp, istikrarlı ve inançlı bir şekilde çalışmamız gerekiyor.

Şimdiye kadar hemfikirsek yavaş yavaş iş konuşmaya başlayabiliriz.

Günümüz de dünya nüfusunun %56'sı internet,%45'i ise aktif sosyal medya kullanıcısı. Bu çok ciddi bir rakam. Daha net rakam vermek gerekirse(geçtiğimiz yılın rakamları) Facebook 2 milyar 167 milyon, YouTube' 1.5 milyar, İnstagram 800 milyon, Twitter 328 milyon kullanıcıya ev sahipliği ediyor.

Türkiye'de ise nüfusun %67'si aktif sosyal medya kullanıcısı. Yani Youtube 45 milyon, Facebook 42 milyon, İnstagram 38 milyon, Twitter ise 30 milyon kullanıcıya ev sahipliği ediyor. Bizler bu fırsatı nasıl kazanca çevirebiliriz bugün bunu konuşucaz.

Öncelikle pazarlamak istediğimiz şeyi bulmamız gerekiyor. Butik mi açacaksınız, yaptığınız resimleri satacaksınız orası size kalmış. Fakat dikkat etmeniz gereken şey, pazar analizi.

Ne yaparsanız daha az rekabetle, daha çok insana ulaşabilirsiniz ya da hangi alan da daha iyi hizmet sunarak, rakiplerinize karşı avantaj sağlayabilirsiniz. Bir platforma ağırlık vermenizi tavsiye ederim ama her platform da bulunmaya da özen gösterin. Platform seçerken yaş istatistikleri sizin için önemli olacaktır.

Platformu seçtikten sonra, ona göre stratejiler yürütmeniz gerekecek. Örneğin; İnstagram satışı yapacaksanız(ki güzel bir tercih diyebilirim), görselliğe önem vermeniz gerekiyor. Bildiğiniz üzere instagram görsel üzerine kurulu bir platform.

Bunun yanı sıra aktif kullanıcı olmanız size artı sağlayacaktır. Örneğin instagram üzerinden satış yapacaksanız, hikayeler özelliğini aktif ve kaliteli olarak kullanmaya özen gösterin. 

İlk etapta profiliniz gizli olmasın, kimse düşük takipçi sayısına bir hesabı takip etmek istemez ama profilinize girdiğin de bir ürünü beğenip, sahip olmak isteyebilir. Ufak görünen detaylar çok önem taşımakta.

Gelelim asıl konuya, herşey tamam, analizimi yaptım, ürünüm ya da tedarikçim tamam, artık müşterilerime ulaşmak istiyorum diyorsanız, ufak bir hatırlatma yapmak istiyorum. Bu sizin işiniz, dükkanınız. Ne kadar yatırım yaparsanız, o kadar şansınız artar. İlk etapta reklam vermekten kaçınmayın. Gerekirse direkt sosyal medya platformuna, gerekirse popüler sayfalara reklam verin. Güvenilirlik ve tanınmak açısından bu çok önemli.

Gelir elde etmeye başladıktan sonra da %10 gibi bir kısımını reklama yatırmanızı tavsiye ederim.

İnsanlara ulaştık, artık satış yapıyoruz, işte bu noktadan sonra müşteri memnuniyeti ve marka algısı yaratmak çok önemli. Çok dikkatli adımlar atmanız gerekiyor. İnsanlara kalitesiz ve fiyatının altında ürünler satmanız size kısa vadede kazandırsa da uzun vadede kaybettirir. Kötü bir reklam, bütün reklamı bitirebilir.

En iyi reklam dilden dile olandır ki güvenilirliği en yüksek olanı budur. Bunu bir prensip haline getirmeniz uzun vadede size kazandıracaktır, şüpheniz olmasın. 

Bundan sonra yapmanız gereken şey, kazancınızı doğru yönetmek, daha iyi hizmet vermek. Örneğin çekilişler düzenleyebilir, ürün çeşitlilik ve kalitesine yatırımlar yapabilirsiniz. Unutma ki sosyal medya büyük bir dünya, sende o dünyada, kendi işinin sahibi olabilirsin.

Vergi konusuna da değinmek istiyorum. Örneğin instagram satışlarında bir vergilendirme sistemi yoktur ama bu kişinin vergi zorunluluğunu ortadan kaldırmaz. 

Peki bu işi nasıl vergilendirebilirim diyorsanız, bir vergi dairesine gidip, şahıs şirketi başvurusunda bulunabilir ve ev adresinizi verebilirsiniz. Vergi memurları tarafından yapılan keşiften onay aldıktan sonra bir muhasebe bürosuyla anlaşıp fatura hazırlatabilir ve yaptığınız satışları faturalandırıp, verginizi ödeyebilirsiniz.

Aksi taktirde bir şikayet durumunda rahatlıkla kargo şirketi aracılığıyla adresinize ulaşılır, mallarınıza el konulur ve vergi kaçırma suçundan cezaya çarptırılırsınız.

Umarım bilgilendirici bir içerik olmuştur. Sosyal medyanın yeni girişimcilerine bol şans diliyorum, kendinize iyi bakın.

Misafir Yazar: Ümit ÇAKIR/Objektif Rap
Blog Adresi: https://objektifrap.blogspot.com

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

İlmi sima Nedir? Fizyonomi Nedir?

Kozalağın Hikayesi