İnsan ve Hayat - Haziran-2019


İnsan ve Hayat Haziran sayısı Gelenekten Geleceğe TOHUM ana temasıyla elime ulaştı. Haziran ayı biterken ben de dergimdeki yazıları okumuş oldum, notlarımı aldım.
Tohum mevzusu önem verdiğim fakat kendimi çaresiz hissettiğim mevzulardan biri. Tükettiğim besinlerde kullanılan tohumların ne kadar sağlıklı olduğu suali zihnimi kurcalıyor. Dergini haziran sayısı tohum konusu etraflıca ele alınmış. GDO ile hibrit tohumun farkı, tohum konusunda ülkemizin durumu gibi konular uzman(40 yıllık çiftçi, tarım mühendisi, akademisyen vs) görüşlerden istifade ile biz okuyucuya ulaşmış.
Tohum konusunu bitirince Afrika Günlükleri bölümünde Mozambik çıkıyor karşımıza. Mozambik isminin nereden geldiğini, Afrika'daki yazarımız Kübra ER'in kaleminden okuyoruz: Musa Bin Bek ismi zamanla Mozambik'e dönüşmüş.
Daha sonraki yazılarda evde ekmek yapmak isteyenler için pratik ekmek tarifi, hitabeti bitirme teknikleri, Çanakkale'de gönüllü hemşirelere armağan edilen cihadiye yüzüklerinin hikayesi gibi anektodlar var. Cihadiye yüzükleri ilk defa duyduğum bir anektod. Aynı zamanda ibretlik. Çanakkale'de gönüllü hemşirelik yapan kadınlara devletimiz hediye vermek ister. Gönüllüler para teklifini kabul etmezler. Bunun üzerine devletimiz, savaşta kullanılan tüfeklerin namlularını keserek yüzük yapmış ve gönüllü kadınlara hediye etmiş.
İstanbulda'ki Dünya kısmında ise Kazakistanlı bir ailenin hikayesi var. Endonezyalı çiftin yaptığı gibi düğün hakkında bu ailenin de yorumları var. 'Bizim oralarda düğünlerde yemek çok önemlidir. aç gidilir, tıka basa yemek yenilir. Burada gittiğimiz ilk düğünlerde bu alışkanlık sebebiyle aç kaldık.'diyorlar.

Yorumlar

  1. Son dönemde Dergilik uygulamasındaki online dergilere merak sardım. İnsan ve Hayat Dergilik uygulamasında malesef mevcut değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan ve Hayat'ı eDergim'de bulabilirsiniz. https://www.edergim.com/

      İki aydır benim dergim ulaşmıyor bana. Ben de artık tamamen dijital okumaya karar verdim. Mozambik isminin kökeni mevzusu hoşuma gitti. Hemen online satın alıp okumam lazım etraflıca. Aksattım bu aralar.

      Sil
    2. Ben de bazen e-dergim üzerinden okuyorum.

      Sil
  2. Zengin içeriği ile faydalı bir dergi.

    YanıtlaSil
  3. Musa Bin Bek ⏩ Mozambik :) ilk defa duydum :)

    YanıtlaSil
  4. Tohum konusu acilen ülke gündemime gelmeli, dergi okuyamam genelde ama bu ilgimi çekti, teşekkürler paylaşım için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülke gündemine gelmesi maalesef zor gibi. Zira daha önemli şeyler(!) oluyor gündemde.

      Sil
  5. Keşke ata tohumlarımıza geri dönebilsek.Eski lezzetli sebze,meyve hatta beyaz ekmeğimize kavuşabilsek. Ama maalesef bu tohum işi tamamen küresel bir sorun halinde.İnsanları başka türlü doyuramayız mantığıyla yapılsa da israf öyle büyük boyutlarda ki bence israfı önleseler insanoğluna dünya nimetleri her şekilde yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef israf had safhada. Çöp konteynırları israf edilmiş ürünlerle dolu.

      Sil
  6. Bu dergiyi hiç bilmiyorum.Dergi içeriğindeki konular güzelmiş,özellikle tohumla ilgili kısım dikkatimi çekti.

    YanıtlaSil
  7. Seçilen konular ilgi uyandırıcı, bilgi için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Dergi merak uyandırdı. Tohum takası yapılıyor bazı şehirlerde, az da olsa biraz katkı belki de.

    YanıtlaSil
  9. Yediğim besinlerdeki tohumların kalitesi ve içeriği benim de çok önemsediğim bir konu ama elden de pek birşey gelmiyor..
    Dergi çok bilmediğim bir dergi, bilgilendirme için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

Kozalağın Hikayesi

Teknoloji Tembelleştirir mi?