Yedikıta Dergisi - Haziran 2019 (Sayı:130)


Haziran sayısında 'Mukaddes toprakların Portekizlilere karşı ilk müdafaası' ana başlığıyla tarih severlere ulaşan Yedikıta, dolu içeriğiyle herkese hitap ediyor. 
Osmanlı'nın hakimiyeti henüz oralara ulaşmamışken, Selman Reis'in gayretleri ile Kızıldeniz'i ve akabinde Mekke-i Mükerreme ile Medine-i Münevvere'yi hedef alan Portekizlilere karşı verilen mücadele Prof. Dr. İdris Bostan'ın ifadeleriyle okuyucuya ulaşıyor.
Geçmişten günümüze Maveraünnehir.. İlgimi çeken başlıklar arasında. Maveraünnehir'in mazisine kısa bir yolculuk sayılacak bu bölüm; Maveraünnehir'de kimler yetişmiş, nasıl yaşamışlar suallerine cevap arıyor. 
2. Abdülhamit ve Yıldız istihbaratı, Mescid-i Haram’da Osmanlı Revakları, Osmanlı Toprakları gibi diğer konular da ilgiyle okunacak başlıklar arasında. Berceste kısmında yer alan vecize insanı kendiyle hesaplaşmaya götürüyor: 'Çok hizmet etmiştir "Etmedim" diyen' Behcet (Ahmed)

Daha fazlası dergide ve https://yedikita.com.tr adresinde.

Yorumlar

  1. Editöre çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  2. Siteye baktım, gerçekten güzel ve dolu dolu içerikler var. 👍

    YanıtlaSil
  3. güzel bir hizmet emeği geçenlere teşekükkürler

    YanıtlaSil
  4. Bu istihbarat üzerine çok yazılıp çiziliyor hocam.

    YanıtlaSil
  5. O zaman tersi ne anlam ifade ediyor acaba? Çok hizmet ettim diyenin hükmü nedir?

    YanıtlaSil
  6. ÇALIŞMALARDAN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  7. güzel bir tanıtım olmuş elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. Tarihle baya ilgilisin sen.Teşekkürler Arif :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarih ikinci alanım gibi. Psikolojik danışman olmasaydım, tarihçi olmayı isterdim.

      Sil
  9. Maveraünnehir konulaada ilginçmiş,istihbaraat falan,tarih güzeee.. emeğinizee sağlık..😊

    YanıtlaSil
  10. Editöre çok teşekkürler efendimmm :) keyif aldım okurken

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

İlmi sima Nedir? Fizyonomi Nedir?

Kozalağın Hikayesi