Dopdoğal Bir Film: Memleket


Konuşmadan anlaşabilmek...
Susarak konuşabilmek... 
Susarken çok şey söyleyebilmek...
Ne büyük marifet! Anadolu insanının bir hususiyeti de kelama hacet kalmaksızın anlaşabilme marifetidir. Bugün belki, kaybolan bir haslettir bu.
Sevmek, teselli etmek, hayatı paylaşmak da bazen konuşmaktan çok susmak ile mümkün olur. 

Televizyona ve dolayısıyla film, dizi ve benzer programlara yapılan eleştirilerden biri, müzik ile duyguların yönlendirilmeye çalışılmasıdır. Bir sahne gelir, hemen müzik devreye girer. TV'nin karşısında üzüldüğümüz, sevindiğimiz olur. Bu duyguyu oluşturan müzik midir, yoksa izlediğimiz olay mı? Yapımcılar genelde müzikler ile seyirciyi etkilemekte, duyguların tesiri müzik aracılığı ile vermektedir.

Bunları, müzik olmayan, içerisinde çok az diyalog geçen bir film sebebiyle yazıyorum. İlk defa içerisinde müzik olmayan bir film izledim. Bu özelliğiyle film, gerçek hayatı gözler önüne seriyor. Anadolu'nun tenha bir yerinde, kuşların cıvıltısını, suların şırıltısını, rüzgarda sallanan çalıların hışırtısını dahi duyabileceğiniz bir film bu. Filmin adı, "Memleket."
Beş altı kişiden ibaret oyuncu kadrosu ile, insanlar birbiriyle konuşmadan anlaşıyor, öfkeyi, acıyı, kızgınlığı susmak suretiyle paylaşıyorlar. Bu haliyle film, çok sakin bir seyirde ilerliyor. Eğer sakinliği sevmiyor, daima heyecan arıyorsanız filmi izlerken sıkılabilirsiniz. 
Sakinliği seviyorsanız, diyalogsuz sahnelerde iç sesinize, vicdanınıza kulak verebilirsiniz. Zira, vicdanınıza hitap eden sahneler ile karşılaşacaksınız. 
Senaryoda eksik\yarım kalan bazı noktalar olsa da(Belki izleyicinin yorumuna bırakmışlardır) filmi beğendim. Bu husus bazı izleyiciler tarafından beğenilmemiş. 

Film oldukça doğal ve gerçekçi... Fimin teması nedir?diye düşününce çok şey geliyor aklıma. Yönetmen filmi nasıl bir tema etrafında şekillendi. Bilemiyorum. Benim aklıma gelenler şunlar:
Geçmeyen vakit, durağan hayat... Konuşulmayanlar... Konuşulamayanlar... 
Vicdan... 
Köy hayatı... 
Yalnızlık... 
Meşakkat... 
Sessizlik...
Zaman... 
Hayat..
Belki de...
Beş vakit sadalarımızı süsleyen ezanın peşinde bir ömür.

Yorumlar

  1. İlk defa duyuyorum bu filmi. Belgesel tadında çekilmiş bir film canlandı gözümde ancak bir izlemek gerek. Spoiler vermeden film tanıtımı da bu olsa gerek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Hayatın doğal akışında çekilmiş hali gibi.

      Sil
  2. İzlemedim ama senin önerileri çok önemsiyorum.Not aldım.Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Market vb. yerlerde planlı şekilde müzik çaldıklarını duymuştum. Mesela, sakin müzik çalarak müşterilerin içerde uzun süre kalmasını, kapanış saatlerinde de hareketli müziklerle müşteriyi hızlandırmayı amaçlıyorlarmış.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar.
    Memleket isimli filmin tanıtım tarzınız çok hoşuma gitti. İnsanı özendirici ve teşvik eden bir üslupla kaleme almışsınız tanıtımı. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. En kısa zamanda ve ilk fırsatta bu filmi izlemek isterim. Gerçekten filmlerde olsun, dizilerde olsun şu müzikten nefret eder hale geldim. Film ve dizilerde müzik olmayacak doğal seslendirmeleri daha çok severim. Örnek, filmde rol icabı kişi müzikle uğraşır, bağlaması vardır icra eder türkü de söyler, bu güzel. Ancak, arka planlara atılan müzikler bizleri boğuyor artık!
    Tanıtım için çok teşekkür ederim. Sağolun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  5. İzlemedim ama tavsiyenizi dikkate alacağım.Samimi, doğal bir film gibi geldi.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel anlatım olmuş merak ettirdiniz listeme aldım ben de :)

    YanıtlaSil
  7. Ilginc bir film gibi geldi bana, izlemedim inşâAllah izlemek isterim:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

Kozalağın Hikayesi

Teknoloji Tembelleştirir mi?