Güz Okuma Listesi




Dünyayı Aldatanlar - Sefa Saygılı
Hali hazırda okumaya devam ettiğim Dünyayı Aldatanlar din, bilim, tarih gibi alanlarda meşhur olmuş, söyledikleri hakikate aykırı olmakla birlikte bir dönem ön plana çıkan, kabul gören kimseleri ele alıyor. Bunlardan kimisinin hala ciddi bir takipçiye sahip olduğunu, hala meşhur olduklarını biliyoruz. 

Riyazüs Salihin - İmam Nevevi, Çelik Yayınevi
Mana itibariyle Salihler Bahçesi anlamına gelen Riyazüs Salihin İmam Nevevi Hazretleri'nin Buhari, Müslim gibi hadis kaynaklarından derlediği hadisi şerifleri içinde barındırıyor. Muhtelif konularda hadisi şeriflerden müteşekkil kitap Peygamber Efendimiz'i anlamak ve izinden gitmek için güzel bir kaynak. 

Silistre'li Süleyman Hilmi Tunahan/Arşiv Belgeleri Işığında - Ahmet Akgündüz 
Prof. Dr. Ahmet Akgündüz tarafından kaleme alınan eseri daha önce okumak istemiş, baskısı olmadığı için temin edip okuyamamıştım. Geçtiğimiz günlerde baskısı yenilenen kitabı Güz Dönemi Okuma Hedeflerim arasına aldım.

Kendini Unutma - Halis Aydemir
Popüler kültür, moda, medya, sosyal medya, mevcut eğitim sistemi gibi birçok faktörün birleşimiyle günümüz insanının kendini unuttuğunu, hatta yabancılaştığını düşünen biri olarak kitabın ismi dikkatimi çekti. Kendimizi hatırlamak mahiyetinde kitabı listeye ekledim.

Mutluluk Terapileri - Mehmet Teber
Mutluluk insan için önemli handikaplardan biri. Zira mutluluk peşinde koşarken, mutluluğu göremiyor, ıskalıyoruz. Mutluluk Terapileri bu anlamda listeye eklediğim kitaplardan biri.

Paranoyak Anne Babalık - Frank Furedi
Aile Kazanmak kitabımla ebeveynlere yol göstermeyi murad etmiş, yıllarca ailelerler çalışmış bir psikolojik danışman olarak şunu fark ettim: Uzmanların ve kitapların artışıyla birlikte ebeveynler arasında endişe gittikçe yaygınlaşmış durumda.(Aile Kazanmak'ta bu konuyu detaylı bir şekilde ele aldım) Anne babalar çocuklarına dair yapacakları/yapmayacakları şeyler konusunda endişeye kapılıyorlar. Bu bazen paranoyaklık seviyesine kadar çıkıyor.

Ne İdik Ne Olduk  - Samiha Ayverdi
Samiha Ayverdi sevdiği yazarlar arasında ilk sıralarda yer alıyor. Üslubuyla, birbiri ardına ustalıkla dizdiği  kelimeleriyle hoş, naif, tatlı metinler ortaya çıkarıyor. Yaz aylarında okuduğum Yusufçuk'ta ve daha evvel okuduklarım arasında bu hissiyatı ziyadesiyle yaşadım. 

Üç Köşeli Dünya - Natsume Soseki
Modern çağın yorumlarından biri olan kitap, Doğu ve Batı felsefeleri çerçevesinde Japonya'nın modernleşme dönemine ışık tutuyor. Arka kapak yazısında okuduğum bu cümlelere bakarak kitabı okuma listeme ekledim. Soseki Japon Edebiyatı'nın önemli isimleri arasında gösteriliyormuş. 

Mesnevi'nin Ruhu - İsmail Hakkı Bursevi
Yıllardır okuma listemde duran kitap. Mesnevi'nin bazı beyitlerinin şerhlerini(açıklamalarını) içeriyor. Bu güz döneminde okuma listeme ekledim. Bakalım nasıl olacak.

Muhammediye - Yazıcıoğlu Muhammed
Osmanlı Devri'nin meşhur kitaplarından, kış akşamlarının en önemli okuma kitaplarından, ailecek okunan kitaplardan biridir Muhammediye. Nesiller Muhammediye gölgesinden büyümüş, devirler Muhammediye okumakla geçmiş. O eski adeti evde yaşamak, ailecek okumak arzusuyla kitabı listeye ekledim.

Kendiyle Dost Olmak  - Wilhelm Schmid
Yüce Hedefler Kitabı'nda Maverdi dostluğu huzurlu bir hayatın vazgeçilmezleri arasında gösterir. Dostluğun olmadığı bir hayat eksik kalır. Ama insan sadece başkalarıyla değil kendiyle de dost olmalı, Rabbiyle de dost olmalı. Bu anlamda bir fikir vermesi açısından modern zaman yorumcularından Schmid'e kulak vereceğim.

Hayat Nedir? - Yusuf Hamedani(k.s)
Yusuf Hamedani Hazretleri tasavvufta meşhur zatlardan biridir. Aynı zamanda meşhur Ahmed Yesevi Hazretlerinin hocasıdır. İnsan ve hayatı anlama yolunda Hayat Nedir? kitabını okuma listeme ekledim.

Mantıkuttayr(Kuşların Dili) - Feriduddin Attar
Feriduddin Attar kitabından nasihatlerini insanlara kuşların dilinden aktarıyor. Kitap hakkında okuduklarımdan, duyduklarımdan anladıklarım bu şekilde. 


İnşallah okuyacaklarım bunlarla sınırlı kalmayacak. Süreç içerisinde listeye yeni kitaplar eklemeyi ümit ediyorum.

Bunlar arasında okuduklarınız var mı? Varsa yorumlarınızı bekliyorum.

Ayrıca, tavsiye edeceğiniz, okunmalı dediğiniz kitaplar varsa, lütfen, yorumlarda paylaşın. 

Yorumlar

  1. Samiha Ayverdi'min kitabı için sizin önceki yorumunuz da etkili oldu.

    İkna Sanatı'nı ben de aynı sebeple okumuştum.
    Ahmet Akgündüz'ün kitabı da henüz elime geçmedi. Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

İlmi sima Nedir? Fizyonomi Nedir?

Kozalağın Hikayesi