Küçük Bir Deney-İktibas#25


Geçtiğimiz günlerde 'Üç Psikolojik Soru' kitabını değerlendirmiştim. Merak ederseniz hemen şurada: TavsiyeKitap: Üç Psikolojik Soru(7) Kitapta hereksin yararlanabileceği, farkındalığı artıracak küçük uygulamalar var. Yazar bu uygulamaları 'Küçük Bir Deney' başlığı altında okuyucuya sunmuş. Bunlardan birini sizinle paylaşmak istedim: 
Sizden küçük bir deney yapmanızı isteyebilir miyim? Bu satırları okurken, şu anda nasıl bir duygu içinde olduğunuzu gözleyin. Bu duygunun adın önemli değil. İsterseniz siz bir ad verin. Lütfen şimdi kitabı(bilgisayarı) bir kenara bırakın. Bir ayna alın veya aynanın karşısına geçin. Aynada yüzünüze bakın. Şimdi sizden gülümsemenizi isteyebilir miyim? Yalnız ufacık bir gülümseme değil, kocaman bir gülümseme olsun. Aynada gülümseyen yüzünüze bakarak içinizden 100’e kadar, o kocaman gülümsemeyi koruyarak sayın. Gülümsemeniz arada bir yok olmaya başlıyorsa, hatırlayıp gülümsemeyi canlandırın. Şimdi bırakın okumayı ve saymayı bitirdikten sonra görüşelim.
Kaynak: Üç Psikolojik Soru, A. Kadir Özer
  • Uygulamayı yaptınız mı?
  • Uygulama sonucunda ne hissettiniz?
  • Uygulama sonucunda hangi duyguyu yaşadınız?

Yorumlar

  1. Yayını şimdi gördüm. Bitkince bir günün gecesiydi. Son zamanlarda çok moralli olduğumu söyleyemeyeceğim ama buna rağmen deneyi yaptım Arif. İnternete iki gündür girmiyordum, neşelenmek için girdim. Duygu durumum pek de iyi değildi. Üstteki denemeyi yaptım. Epeydir yüzüme aynada bakmadığımı fark ettim. Gülümsemem aksamadı hiç ve bu yorumu yazdığım şu an bile devam ediyor. Bunu sıkça yapmak gerekiyor galiba. Paylaşım güzeldi. Sağ ol Arif :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara ara yapmak iyi olacaktır Ece Abla. Öyle ki, gülümseme davranışının mutluluk hormonlarını artırdığı söyleniyor :)

      Sil
  2. Kendine gülümsemek, güzel bir pozitiflik...
    Akşam evde deneyelim biz bizim ergenle, en çok onun ihtiyacı var Arifcim..
    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençler seviyorlar bu etkinliği.
      Muhtemelen sizin ergen de sevecektir :)

      Sil
  3. Hımm! Aynada sırıtarak yüze kadar saymak bana biraz tuhaf geldi 🤔😀 ama güzel ve anlamlı bir deneymiş..Elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
  4. e yaptım güzel bişi tabii hep gülmel sonunda kahkaha attırdıı :)

    YanıtlaSil
  5. Serviste işe giderken yaptım. Gülümsemek çok güzel. Kafamı çevirdiğimde muhasebe şefi de benim davranışımı garip bulmuş, gülümsüyordu :))

    YanıtlaSil
  6. Kitapta böyle etkinlikler varsa mutlaka okumalıyım.Bolca grup etkinliği yapıyorum bu ara :)

    YanıtlaSil
  7. Deneyi yapmak için 14 yaşındaki kızımdan aynayı istedim. Ayağa kalkıp uzatmasın diye çerçevesini ayağına takarak uzattı kahkahalarla gülüyorum şu an :)) Tembellik yaratıcılığı geliştiriyor sanırım :))
    Ben aynaya, o bana bakarken güldük durduk. Siz de hep gülün emi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tembelliğin yaratıcılığı geliştirdiğini bilmesem de sıkılma fırsatı yakalayan çocukların daha yaratıcı olduğu söyleniyor.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu'nun Üç Şems'i

Kozalağın Hikayesi

İlmi sima Nedir? Fizyonomi Nedir?